close
search
צור קשר
close

השאירו פרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם :

    רוצה לקבוע פגישה? אבל בזמן שנוח לך? בחר ביומן תאריך ושעה שנוחה לכך ופנויה ביומן שלי

    לתיאום פגישה ביומן

    אישור הסכם גירושין

    הסכם גירושין הוא הסכם מיוחד אשר יש לאשרו בכדי לתת לו תוקף משפטי. הסכם גירושין מסדיר את כלל העניינים הקשורים בפרידת הצדדים. דרך המלך היא לערוך הסכם גירושין ולהגיע להסכמות וזאת במקום לפנות לניהול מלחמות בערכאות. לאחר שמגיעים להסכם גירושין מוסכם בעזרת מגשרת גירושין או בעזרת עו"ד גירושין יש חשיבות לאשר את הסכם הגירושין בבית המשפט ובבית הדין הרבני שכן בלי אישור שכזה אין להסכם כל תוקף משפטי.

    אישור הסכם – פרוצדורה

    אישור הסכם הגירושין הינה פרוצדורה פשוטה יחסית. כך לאחר שהצדדים מגיעים להסכם מוסכם וחותמים עליו, יש להגיש את ההסכם לבית המשפט או לבית הדין הרבני (כשהעדיפות היא לשניהם) בכדי לקבוע מועד לדיון לצורך אישור ההסכם. יש להגיש את ההסכם ב-3 עותקים וכן לצרף תעודות זהות של הצדדים, טופס הרצאת פרטים וכן ייפוי כוח (כשיש עו"ד מייצג). לאחר שההסכם מוגש לאישור, ייקבע מועד לדיון פורמלי לצורך אישור ההסכם. הצדדים מחוייבים להתייצב לדיון במסגרתו ביהמ"ש או ביה"ד יבחנו האם הצדדים חתמו על ההסכם מרצונם החופשי, ללא כפיה או לחץ והאם הם מבינים את תוכן ההסכם. זו גם הסיבה שבהמשך יהיה קשה לבטל את הסכם הגירושין לאחר שהובהר כי הצדדים הבינו על מה הם חותמים.  ככל וההסכם נערך ע"י עו"ד משפחה או עו"ד גירושין, הליך אישור ההסכם יעבור בקלות יחסית. ככל ומדובר בזוג נשוי, לאחר אישור ההסכם יש לעבור בדלתות ביה"ד הרבני לצורך סידור הגט.

    מהו הליך אישור הסכם הגירושין?

    הסכם גירושין הוא הסכם אשר מסדיר את כלל עניינים הכרוכים בפרידת בני הזוג. בין היתר, התייחסות לאופן חלוקת הרכוש (נכסים, זכויות סוציאליות, עסקים, מוניטין, חלוקת אופציות ומניות, חשבונות בנק וכו'), כשיש ילדים ההסכם יתייחס לדמי מזונות (ככל וקיימים) וכן חלוקת זמני השהות. הסכם גירושין גם יכלול בתוכו פרק שלם הנוגע להסדרת הגט והכתובה.

    האם הסכם גירושין שלא אושר יהיה תקף?

    לאור העובדה שהסכם גירושין הוא "הסכם מיוחד" יש לאשרו. קרי, אך ורק לאחר אישור הערכאה השיפוטית המוסמכת יהיה תוקף להסכם הגירושין (כך שהסכם שרק נחתם ע"י הצדדים אך לא אושר אין לו תוקף משפטי!). המשמעות היא דרמטית. כך, רק במידה והסכם הגירושין אושר בערכאות וניתן לו תוקף של פסק דין ניתן יהיה לאכוף אותו, כך למשל לגבות את דמי המזונות במסגרת הליכי ההוצל"פ, להוכיח הפרות בהמשך וכו'.

    שינוי וביטול הסכם גירושין

    הסכמי גירושין אינם ניתנים לביטול או לשינוי בקלות. ניתן לשנות או לבטל את הסכם הגירושין כאשר יש הסכמה של הצדדים. במקרה ואין הסכמה, ההליך יהיה מורכב יותר ואז על אותו צד להרים את נטל הראייה ולהוכיח כי הסיבה מוצדקת לביטול ההסכם, קרי קיימת עילת ביטול (הפרה, התנהגות, עילות מדיני החוזים וכיוצ"ב)

    לסיכום

    במידה וחתמתם על הסכם גירושין אתם כבר מבינים כי עליכם לאשר אותו בערכאות. עליכם לפנות עם ההסכם (או באמצעות עורך הדין שלכם) להגיש אותו, ולהגיע למועד דיון לצורך אישור הסכם הגירושין. מומלץ להיעזר בעו"ד גירושין. לכל שאלה בנושא מוזמנים לפנות לעו"ד משפחה הילה וינטרוב שהינה בעלת ניסיון רב בעריכת הסכמי גירושין ואישורם בערכאות.

    *המידע המופיע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ו/או לכל ייעוץ מסוג שהוא וכל שימוש במידע הינו באחריות הקורא בלבד.

    form-image

    לתיאום שיחת ייעוץ ראשונית

      דילוג לתוכן