close
search
צור קשר
close

השאירו פרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם :

    רוצה לקבוע פגישה? אבל בזמן שנוח לך? בחר ביומן תאריך ושעה שנוחה לכך ופנויה ביומן שלי

    לתיאום פגישה ביומן

    גירושין או גישור?

    גישור או גירושין? מה עדיף? אם כבר החלטתם להיפרד או להתגרש ברור שדרך המלך היא גישור וזאת כדי לחסוך בזמן, משאבים, עלויות כלכליות וכן לסיים בטוב, בדרכי שלום. אך חשוב לדעת שלא לכולם מתאים הליך גישור. חייבים שיהיה פרטנטר שרוצה בכך. לרוב, כשיש מאבקי אגו קשה עד כמעט בלתי אפשרי לסיים בגישור.

    מה זה בכלל הליך גישור?

    הליך גישור הוא הליך וולנטרי שבו הצדדים למעשה מעוניינים להגיע להסכם בפשרה. במקרה של דיני משפחה אנחנו מדברים על הסכם גירושין. לא מדובר על טיפול זוגי במטרה להישאר אלא במטרה להיפרד בדרכי נועם בצורה שתשקף את האינטרסים של 2 הצדדים. לעומת זאת, הליך גירושין הוא הליך שבמקרים רבים עלול להיות כואב מאוד ולהימשך זמן רב. במסגרת ההליך, וככל ואין הסכמות מגישים תביעות לביהמ"ש או לבית הדין הרבני והשופט או הדיין הם אלו שיקבעו את התוצאות. החיסרון הוא שאין לנו שליטה על תוצאות ההליך מעבר לעלויות הגבוהות הכרוכות בו.

    למי מתאים הליך גישור במשפחה?

    אז כמובן שתמיד עדיף להסתדר ולהגיע להסכם והדרך המועדפת היא גישור עבור הצדדים. זוהי דרך המלך. אולם חשוב לדעת שלא בכל המקרים זה מתאים. למשל כשיש פערים מאוד גדולים ויש צד שכלל לא מעוניין להיפרד- במקרה שכזה מניסיוני הרב בגישור, כשאין שיתוף פעולה מוחלט מצד מסוים, לא משנה כמה מאמצים ייעשו, רוב הסיכויים שהגישור לא יצלח. או במקרים שבהם יש "צד חזק" ו"צד חלש" בצורה מובהקת ולא מדובר בהחלטה משותפת יהיו פערי כוחות ולרוב יהיה קשה לגשר על הפערים אם כי לא בלתי אפשרי.

    מה היתרונות של הליך גישור על פני הליך גירושין?

    היתרון הגדול ביותר בהליך גישור לעומת הליך גירושין הוא שליטה על התוצאה. למעשה הצדדים הם אלו שקובעים את סוף הסיפור שלהם במקום להשאיר את ההחלטות בידי ביהמ"ש ששם אתה יודע איך אתה נכנס למערכה אבל אתה לא יודע כיצד היא תסתיים. מעבר לכך, כמובן חשוב לציין כי הליך גישור זול משמעותית מניהול הליך משפטי ובכך מביא לחיסכון משמעותי בעלויות. גם מבחינת משך הזמן הרי כשאנחנו מדברים על גישור לרוב ההליך יהיה קצר ומהיר לעומת ניהול הליך משפטי שיכול להימשך גם שנים והדבר כמובן משפיע על הילדים.

    לסיכום – בטרם קבלת החלטה מה מתאים בעניינכם האם פניה להליך גישור או פניה להליך משפטי מומלץ להיוועץ עם עו"ד משפחה שהינו מגשר בתחום על מנת שיבחן את המקרה. חשוב לעשות זאת בהקדם לאור מירוץ הסמכויות הקיים במדינת ישראל.

    *המידע המופיע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ו/או לכל ייעוץ מסוג שהוא וכל שימוש במידע הינו באחריות הקורא בלבד.

    form-image

    לתיאום שיחת ייעוץ ראשונית

      דילוג לתוכן