close
search
צור קשר
close

השאירו פרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם :

    רוצה לקבוע פגישה? אבל בזמן שנוח לך? בחר ביומן תאריך ושעה שנוחה לכך ופנויה ביומן שלי

    לתיאום פגישה ביומן

    גירושין – המדריך המלא

    שוקלים להתגרש?

    לא מעטים הם הזוגות בישראל אשר בוחרים בהליך הגירושין. במקרים בהם עלו היחסים על שרטון, גירושין ופירוק החבילה מאפשרת פתיחת פרק חדש בחיים, תוך הותרת המועקות והקשיים מאחור. אולם, פעולה זו יוצרת קשיים חדשים ולא מבוטלים, ומשכך, עליכם לעמוד על מספר נקודות באם אתם שוקלים להתגרש.

    כלל ראשון בגירושין – אל תהיו פזיזים

    מרגע שמתחיל ההליך, לרוב בעת הגילוי אודות הרצון, כל צד מתחיל במעין מרוץ התחמשות לקראת ההליך. אולם, כאשר יש ילדים בתמונה, וגם כאשר אין, פעולות שקולות ומחושבות יכולות לסייע לפגוע בצדדים כמה שפחות.
    בעוד לעיתים לא ניתן להציל את הקשר, ניתן עדיין להתגבר על התחושות הקשות והאגו, לשם סיום ההליך בצורה הנעימה וטובה.

    תכנית להליך

    בטרם הפנייה לבן הזוג, מומלץ ליצור תוכנית פעולה סדורה ומוכנה. מהו שיעור ההכנסות שיעמוד לך ומהו שיעור ההוצאות הצפוי, מקום מגורים ועוד. כמו כן, מומלץ לבצע הערכה כלכלית של הנכסים, לרבות רכבים, נדל"ן עסקים וחסכונות, ובשלב זה, מומלץ להיוועץ בשירותי עורך דין מקצועי. מומלץ שלא לדבר עם אף אחד מהקרובים- בטח ילדים וגם חברים משותפים לפני פניה לעורך דין גירושין.

    החלטם להתגרש? הכירו את חוק יחסי ממון

    חוק יחסי ממון הינו מצב ברירת המחדל של חלוקת הרכוש בעת פירוק החבילה כאשר אין הסכם ממון. על פי החוק, כלל הנכסים שהרוויחו בני הזוג במהלך הנישואין, למעט מספר נכסים מוחרגים (האם יש הסכם ממון, או נכסים שהתקבלו בירושה או מתנה במהלך הנישואים אלא אם הוטעמו ב"פול" המשותף), יחולקו שווה בשווה בין הצדדים, בעין או בכסף.

    אולם, במקרים לא מבוטלים ההסדר הקבוע בחוק יחסי ממון נסתר. משכך, יש מספר נושאים חשובים, עליהם יש לדון עם עורך הדין בעת הגעה לדיון עמו.

    אז על מה כדאי לדבר עם עורך דין לגירושין?

    ישנם מספר נושאים עיקריים אשר מתגלים כחשובים למדי כאשר רוצים להתגרש, ובמיוחד אלו אשר נוגעים לחוק יחסי ממון.

    ראשית, ככל שקיים הסכם ממון בין הצדדים, בין אם נחתם בטרם הנישואין ובין אם במהלכו, הוא נושא חשוב מאוד אותו יש להציף בפני עורך הדין, שכן משנה את חלוקת הרכוש הקבועה בחוק. כמו כן, מומלץ להתייעץ עם עורך הדין לעניין נכסים שונים מעבר לים, שכן יש לבחון האם אלו נכנסים תחת הסדר איזון המשאבים. כמו"כ, מומלץ לשוחח על נכסים שבהתאם לחוק אמורים להיות מוחרגים (כמו למשל נכסים שהתקבלו בירושה או במתנה במשפחה). מעבר לכך, יש את עניין הזכויות הסוציאליות שכדאי לברר ככל ניתן בטרם פתיחת ההליך המשפטי.

    הנושא החשוב ביותר – הסכם הגירושין

    כאמור בכותרת, מדובר על אחד הנושאים הבוערים בעת החלטה על גירושין. הסיבה העיקרית לכך שהגעה להסכם האמור תגדיר את מראה הגירושין לאחר חתימתם ואת הקשר של בני הזוג. ככלל, הסכם גירושין עוסק בשלושה נושאים עיקריים, הם משמורת הילדים וחלוקת זמני השהות, מזונות הילדים וכן הסדר חלוקת הרכוש.

    במקרים מסוימים – איסוף ראיות ושימוש בחוקר פרטי

    לא פעם הליך גירושין יכלול התנהלות שאינה פשוטה בין כתלי בית המשפט. במקרים אלו, הדבר החשוב ביותר לכל אחד מהצדדים הוא ידע וביסוס טענות.

    בין תפקידיו של החוקר הפרטי לעניין זה, הוא איתור מקורות הכנסה, בחינת רמת חיים והשתכרות ואף הוכחת בגידה של בן הזוג, אשר יכולות להשפיע רבות על החלטת הערכאה השיפוטית.

    הילה וינטרוב, עורכת דין ומגשרת – הבחירה שלכם

    ככל שהחלטתם להפריד כוחות, אתם זקוקים לייעוץ וליווי צמוד של עורך דין מומחה לענייני גירושין. מוזמנים לפנות אלי, הילה וינטרוב, עורכת דין ומגשרת גירושין, ואני אדאג שתקבלו את כל מה שמגיע לכם.

    *המידע המופיע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ו/או לכל ייעוץ מסוג שהוא וכל שימוש במידע הינו באחריות הקורא בלבד.

    form-image

    לתיאום שיחת ייעוץ ראשונית

      דילוג לתוכן