close
search
צור קשר
close

השאירו פרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם :

    רוצה לקבוע פגישה? אבל בזמן שנוח לך? בחר ביומן תאריך ושעה שנוחה לכך ופנויה ביומן שלי

    לתיאום פגישה ביומן

    גירושין – הסכמות רבות על רקע הסכסוך

    לגירושין סיבות רבות. בין אם מדובר על בגידה של אחד מבני הזוג, חוסר הסכמה על נושאי יסוד בגידול הילדים ואף תום האהבה בין השניים או תחושת מיצוי של מי מהצדדים, לא פעם מחליטים זוגות להתגרש. אולם, לא פעם קורה מצב בו אחד הצדדים, אשר מחויב במזונות בשיעור מסוים, בהתאם להסכם הגירושין, אינו מרוצה ממצבו, או לחילופין, אינו יכול עוד לעמוד בסכום המזונות שנקבע אם בהסכם ואם בפסק דין, זאת לאור השינוי ברמת ההשתכרות או שינויים אחרים בחייו. חשוב לציין כי בכל הקשור למזונות ולמשמורת ילדים מדובר בנושאים שתמיד פתוחים בפני ביהמ"ש נוכח השינויים בחיינו.

    השינוי התפיסתי

    בשנת 2017 נפל דבר בעולם דיני הגירושין. בפסק הדין המדובר [בע"מ 919/15], נקבע כי בניגוד לתפיסה ששררה בעבר, לפיה היה על האב לשלם מזונות אך בשל מגדרו, כיום ייבחנו מצבם הכלכלי של כל אחד מהצדדים וחלוקות זמני השהות עם הילדים, ולאורם ייקבעו שיעור המזונות. על אף שההלכה המחייבת הספיקה מאז להשתנות מעט בשנית כאשר נקבע כי כדי להפחית בדמי המזונות יש להוכיח שינוי נסיבות מהותי [בע"מ 7670/18] עדיין ניתן, תחת נסיבות מסוימות, להפחית את שיעור המזונות בהם נושא האב.

    אז מתי משנים את שיעור המזונות לתשלום?

    ככלל, אין רשימה, סגורה או פתוחה, לאורה יש לבחון את שינוי הנסיבות, אשר מוגדר כ – "שינוי מהותי". אולם, אנו נעמוד במאמר זה על מספר דוגמאות שונות, אשר יוצרות מסגרת כללית לתשובה על השאלה לעיל.

    נישואין שניים ומעבר למגורים עם בן הזוג החדש

    לא פעם, לאחר פרידה, תמצא האישה בן זוג חדש, ותעבור להתגורר עמו. ככל שזהו המצב, ייתכן כי שיעור המזונות יפחת, זאת לאור העובדה שתשלומי המדור, הם התשלומים בגין הנכס בו מתגוררת האישה, יפחתו לאור הפחתת הוצאות האישה.

    ירידה בשכר המשלם כן, פיטורין לא

    כאמור בכותרת, חלק זה ידון בשתי סיטואציות שונות. ראשית, ככל ששכרו של משלם המזונות ירד משמעותית, בין אם בשל מעבר תפקיד, אילוצים שונים וכו', ניתן לקבוע כי שיעור המזונות לתשלום ירד, שכן זה לא יוכל להעניק לילד את רמת החיים אליו הוא מורגל אצל הצד השני.

    מנגד, ככל שמדובר על פיטורין, ספק אם בית המשפט יאפשר הפחתת מזונות, זאת לאור העובדה שניתן לראות בפיטורין סטטוס זמני בלבד, ובאם יעניקו בגינו הפחתה בשיעור המזונות, אנשים המעוניינים להפחית את שיעור המזונות יפסיקו לעבוד כליל. ההלכה גם קובעת כי "שינוי זמני" אינו שינוי נסיבות. משכך יש להוכיח, כי מדובר בתקופה ארוכה שבה יש שינוי בשכרו של התובע הפחתת מזונות. השינוי צריך להיות על פני תקופה ולא נקודתי.

    עורך דין מומלץ להפחתת מזונות

    פסק דין חלוט אל מול הסכם גירושין – הפערים

    בעוד פסק דין יותר קל לשנות בעקבות שינויים נסיבתיים, הסכם קשה יותר לשנות באופן משמעותי. הסיבה המרכזית לדבר היא שעל פי רוב, כי קיים הכלל "הסכמים יש לכבד" לשם עיקרון החוזים, והצפיות והוודאות. סכום המזונות נקבע לאור שאר הנתונים בהסכם הגירושין, לרבות על סמך נתונים רכושיים אלא אם מדובר בשינוי שלא ניתן היה לצפותו במועד החתימה על ההסכם. משכך, שינוי המזונות בהסכם יכול להוביל לחוסר איזון משמעותי, זאת בניגוד לפסק דין, אשר נכפה על הצדדים.

    לסיכום – עו"ד מומלץ להפחתת מזונות

    לאחר שראינו כי יש להצביע על שינוי מהותי שהתגבש בחייו של משלם המזונות, ניתן לקבוע שלשם הוכחת האמור, יש לפנות לעורך דין לענייני משפחה מקצועי, בעל וותק וניסיון בתחום, אשר מכיר את רזי המקצוע באופן מוחלט.
    הילה וינטרוב, עורכת דין ומגשרת, בעלת ניסיון עשיר בעולם הגירושין בפרט ודיני המשפחה בכלל ובתחום הפחתת מזונות, ומשכך, יכולה להעניק לכם את השירות הטוב ביותר, אשר יביא למיצוי כלל הטענות שבידכם.

    *המידע המופיע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ו/או לכל ייעוץ מסוג שהוא וכל שימוש במידע הינו באחריות הקורא בלבד.

    form-image

    לתיאום שיחת ייעוץ ראשונית

      דילוג לתוכן