close
search
צור קשר
close

השאירו פרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם :

    רוצה לקבוע פגישה? אבל בזמן שנוח לך? בחר ביומן תאריך ושעה שנוחה לכך ופנויה ביומן שלי

    לתיאום פגישה ביומן

    הסכם ממון מה זה?

    הסכם ממון, הוא חוזה שקובע את המשטר הרכושי וחלוקת הרכוש שתיעשה לאחר גירושין או הפרידה, מאפשר לבני הזוג לשלוט על גורלם הכלכלי במידה ויחליטו לפרק את החבילה. עורך דין הסכם ממון – כל מה שצריך לדעת

    מבוא – גירושין וחלוקת רכוש

    גירושין במדינת ישראל הם הליך נפוץ ומוכר. על פי נתונים סטטיסטיים שונים, שיעור המתגרשים בישראל, מדי שנה, עומד על כשליש מכלל הזוגות הנישאים. משכך, הצורך בידע בעולם המדובר הולך וגובר.
    לצד נתונים שונים אותם יש להסדיר במסגרת הליך הגירושין, דוגמת מזונות ילדים, זמני שהות עימם והליך הגירושין עצמו, עולה נושא אחד ומציב עצמו כמשפיע מאוד על המשך החיים של כל אחד מבני הזוג, הוא הנושא הכלכלי.

    ההסדר הקיים – איזון משאבים

    הסדר איזון המשאבים, הקבוע בחוק יחסי ממון, קובע כי כל בני זוג נשואים, אשר החליטו להתגרש, יחלקו את כלל הרכוש העומד לרשותכם באופן שווה, למעט מספר סוגי נכסים המוחרגים מההסדר. עוד נציין, כי בעבור אלו אשר אינם יכולים להינשא כדת וכדין, חלה חזקת השיתוף, המהווה הסדר דומה אך לאור העובדה שחוק יחסי ממון אינו חל עליהם הרי שמומלץ לזוגות אלו לחתום על הסכם ממון לידועים בציבור.
    אולם, זוגות רבים, במעמד החלטת הגירושין, רואים כי הסדר החלוקה השווה אינו מתאים להם, ומתחרטים על כך שלא כרתו הסכם ממון בטרם הגירושין או הפרידה. אז מהו הסכם ממון? הישארו עמנו.

    הסכם ממון – מבוא

    הסכם ממון הינו חוזה, אשר נכנס לתוקף בעת החלטת בני הזוג להתגרש. על פי החוק, מהווה הסכם הממון הסדר אלטרנטיבי להסדר איזון המשאבים, ומשכך, זה מאפשר לכם לשנות את ההסדר הקיים בחוק, וליצור ולגבש הסדר חדש בהתאם לרצונכם.

    הסכם ממון – הליך האישור

    על פי רוב, הסכם הממון נכרת בטרם הנישואין, אולם לעיתים, כורתים בני זוג את ההסכם המדובר גם לאחר הנישואין. לשם אישורו של ההסכם האמור, על הצדדים, ככל שכורתים את ההסכם בטרם הנישואין, להגישו לאישור אל רשם הנישואין, או לחילופין, אל נוטריון או בביהמ"ש לענייני משפחה. אולם, ככל שהצדדים להסכם כבר קיימו טקס חופה וקידושין, יהא עליהם להגיש את ההסכם לאישורו של בית המשפט לענייני משפחה, או לחילופין, לבית הדין הרבני.

    למי זה מתאים?

    בניגוד לסברה הרווחת, הסכם ממון מתאים לכל זוג שמעוניין לייצר וודאות לגבי אופן חלוקת הרכוש במקרה של פרידה הן לגבי נכסים שנצברו לפני הנישואים והן במהלכם. כמובן שבאופן טבעי, למי שצבר נכסים רבים או שהגיע למערכת היחסים עם רכוש, עליו לחתום על הסכם ממון ככל והוא אינו מעוניין לחלוק את אותו רכוש בחלקים שווים במקרה של פרידה. כך, יוכלו בני הזו לשמור על הנכסים שצברו לאורך חיי הנישואין שלהם.

    אז למה חשוב להתייעץ עם עורך דין בטרם חתימת הסכם ממון?

    בדומה לכל מסמך משפטי אחר, ההמלצה העיקרית היא לפנות לעורך דין הסכם ממון בעת רצון לחתימה על הסכם ממון. הסיבה העיקרית היא שבעוד שהסכם הממון נחתם עת בני הזוג אוהבים, גירושין לא פעם יכולים להביא לסיטואציה שונה, בה אחד הצדדים מנסה להפר את ההסכם או לתקוף אותו.

    שימוש בשירותיו של עורך דין מקצועי, אשר מתמחה בעריכת הסכמי ממון ואת נקודות התורפה הפוטנציאליות, יכול ליצור הסכם טוב, צופה פני עתיד ויציב, שלא ניתן יהא לפקפק במעמדו בבית המשפט.

    לסיכום – הסכם ממון ועורך דין מומלץ

    כאמור, ככל שהינכם מעוניינים לשלוט על המצב הכלכלי לאחר הגירושין או הפרידה, תוכלו לשנות את הסדר איזון המשאבים, המהווה ברירת מחדל. הילה וינטרוב- עורכת דין ומגשרת, היא עורכת דין העוסקת בתחום שנים רבות, ולה ניסיון עשיר בכתיבת הסכמי ממון. עו"ד הילה וינטרוב ערכה עד היום אלפי הסכמים שזכו לאישור בבית המשפט לענייני משפחה.

    קרדיט – Pixabay

    *המידע המופיע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ו/או לכל ייעוץ מסוג שהוא וכל שימוש במידע הינו באחריות הקורא בלבד.

    form-image

    לתיאום שיחת ייעוץ ראשונית

      דילוג לתוכן