close
search
צור קשר
close

השאירו פרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם :

    רוצה לקבוע פגישה? אבל בזמן שנוח לך? בחר ביומן תאריך ושעה שנוחה לכך ופנויה ביומן שלי

    לתיאום פגישה ביומן

    הפחתת מזונות עקב ילד נוסף

    מהי הפחתת מזונות עקב ילד נוסף?

    כידוע, נושא מזונות הילדים תמיד פתוח בפני ביהמ"ש ולו משום העובדה כי החיים הם דינאמיים ולעיתים קורים דברים בלתי צפויים בחיינו שיכולים להשפיע במקרה הזה על דמי המזונות. במקרים המתאימים ניתן לפנות לביהמ"ש להפחית מדמי המזונות עקב ילד נוסף (שכן ההכנסה הפנויה קטנה) אולם רק אם השינוי האמור מתווסף לשינוי נוסף.

    באילו מקרים יופחתו דמי המזונות עקב הולדת ילד נוסף?

    אם בעבר היו מקרים בהם צדדים היו פונים לבתי המשפט בכדי להפחית בדמי המזונות ולו מהסיבה שנולד להם ילד נוסף כיום זה לא מספיק. ההלכה בבע"מ 7670/18 קובעת כי בתביעה להפחתת מזונות כיום יש להוכיח שינוי נסיבות מהותי ובלתי צפוי (כך ששינוי הפסיקה אינה מהווה שינוי נסיבות כשלעצמו) ואילו כל אחד שמתגרש יכול לצפות כי אולי ביום מן הימים יפצח בזוגיות נוספת ויביא לעולם ילד נוסף- כשמדובר בשינוי היחיד שנעשה בחייו של אותו הורה, הרי שאין מדובר בשינוי נסיבות "מהותי" ויש להוכיח שינוי נוסף.

    שינוי נסיבות מהותי

    המגיש לתביעה להפחתת מזונות נדרש כיום להוכיח "שינוי נסיבות מהותי". למשל הולדת ילד נוסף בצירוף ירידה משמעותית בהכנסה של אותו צד המשלם את דמי המזונות. למשל הולדת ילד נוסף ושינוי במצבו הרפואי של הצד המשלם באופן דרמטי. דוג' נוספת היא שינוי משמעותי בזמני השהות- כאשר הילדים שוהים יותר מבעבר אצל אותו צד משלם זו יכולה להיות סיבה להפחתת דמי המזונות.

    לסיכום- הולדת ילד נוסף רק בצירוף פרט נוסף תהווה שינוי נסיבות

    כדי לבחון את סיכויי התביעה להפחתת מזונות מומלץ לפנות לעו"ד להפחתת מזונות. כן כדאי לדעת כי במקרים מתאימים ניתן להפחית מדמי המזונות במקרה של הולדת ילד נוסף אך כאשר קיים שינוי נוסף. שינוי זה כשלעצמו, לדעת רוב השופטים אינו מספיק כיום כאשר דרישת הפסיקה הוחמרה לשינוי "מהותי ובלתי צפוי".

    form-image

    לתיאום שיחת ייעוץ ראשונית

      דילוג לתוכן