close
search
צור קשר
close

השאירו פרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם :

    רוצה לקבוע פגישה? אבל בזמן שנוח לך? בחר ביומן תאריך ושעה שנוחה לכך ופנויה ביומן שלי

    לתיאום פגישה ביומן

    משפחה מורכבת – One big family

    על גירושין, הורות ופרק ב' – מה קורה שכצד ג' נכנס לתמונה?

    דודי ודינה מעולם לא חשבו להתגרש. גם חבריהם היו בטוחים שהם יחיו יחדיו לעד ויזדקנו ביחד, הרי הם התאימו ממש כמו כפפה ליד ועל פניו היו הזוג המושלם.

    הזמן עבר, הרבה מים זרמו בנהר ולאחר עשור ושני ילדים משותפים, דינה ודודי, כמו זוגות רבים מצאו את עצמם צועדים בשבילים שונים. השניים חשו שאין ביניהם יותר שיח משותף. המחלוקות התעצמו מיום ליום והם קיבלו החלטה משותפת ומושכלת להתגרש.

    בתחילת הדרך, היתה מתיחות גדולה באוויר, אך בעזרת תקשורת טובה, הם הצליחו להתגבר על המשקעים.

    כך, הם ערכו חוזה שהיה מקובל על שניהם, חתמו ויצאו לדרך חדשה בחיוך ובהרגשה שלמרות הכל, הם עדיין הורים משותפים לילדים ועליהם להסתדר. וכך היה.

    בעת שנפרדו הצדדים הכל התנהל על מי מנוחות, עד כדי כך, כי לעיתים נהגו השניים לקיים ארוחות שישי משותפות למען הילדים. עד כאן הכל טוב ויפה, עד לרגע בו לימור נכנסה לתמונה.

    "היום לימור, בת זוגתי, תהיה אצלי", שמעה דינה את קולו של דודי בטלפון. "אנחנו יוצאים כבר מספר חודשים, וחשוב לי להפגיש בינה לבין הילדים. אחרי הכל, אנחנו עוברים לגור יחד בקרוב".

    דינה שתקה. לאחר מספר שניות ארוכות, הצליחה לומר: "אין שום בעיה"… אך כשניתקה, רגשות מעורבים עלו בליבה. לה עדיין לא היה בן זוג, בזמן שדודי יוצא עם אישה אחרת מזה מספר חודשים. מדוע הוא לא סיפר לה, היא הרהרה. ומה עכשיו יקרה עם ילדיהם, נועה ודניאל? איך הם יקבלו את המצב?

    באחד מהימים, לאחר סופ"ש שגרתי בבית אביו, דניאל הסתגר בחדרו. הוא לא רצה לצאת ויהי מה, לא משנה כמה פעמים קראה לו אימו. לקח הרבה מאד זמן עד שהוא הסכים לספר מה קרה.

    "לימור העמידה אותי בפינה ואסרה עלי לאכול", הוא אמר. דינה זעמה. היא התקשרה ללימור, כשזו כלל לא ענתה. דודי הבטיח לטפל בדברים, אך כמובן שזה לא קרה. דודי חשש להיכנס למחלוקות עם בת זוגו ואט אט, הדברים החלו לחזור על עצמם…

    עונשים כאלו ואחרים שהילדים קיבלו מהאישה החדשה, לימור, היו רחוקים שנות אור מסגנון החינוך עליו דינה ודודי סיכמו. בכל עת כאשר דינה התקשרה אליו בטענות כאלה ואחרות הקשורות לילדים, הוא נהג להבטיח שבפעם הבאה הדברים יקרו אחרת – אך בפועל, הכל נשאר אותו הדבר.

    כמו כן, בעקבות שיחות עם בת זוגו, היתה לדודי בקשה חדשה כעת: להפחית בדמי המזונות.

    במרוצת הזמן נולד לדודי ילד נוסף. זה היה ברור כעת, שהתינוק החדש הוא במקום הראשון, כשזמן האיכות שלו עם ילדיו הגדולים מנישואיו הראשונים נדחק לצד.

    דינה זעמה כבר מזה תקופה על המצב שנוצר. וכך קרה, שבאספת ההורים של נועה, אליה דודי הגיע יחד עם בת זוגו החדשה, היא צעקה עליו מול כולם. נועה, ביתם, ברחה אל השירותים בריצה.

    דרכי פעולה לשמירה על יחסים טובים לאחר הגירושין, כשיש לאחד הצדדים זוגיות חדשה?

    גירושין הוא מצב לא פשוט כלל, קל וחומר כשמתחילה זוגיות נוספת בקרב מי מהצדדים. עוד אדם שנכנס למשוואה, מה שעלול לסבך ולשנות את הסטטוס קוו. בכדי לשמור על יחסים בריאים, חשוב מאד לפעול תמיד לטובת הילדים:

    • לדבר על הדברים – תקשורת היא הדרך הנכונה ליחסים בריאים מכל סוג. גם אם כרגע אין זוגיות בין הצדדים, בני הזוג לשעבר חייבים לתקשר ולומר את שעל לבם, לשאול שאלות ולהקשיב אחד לשני, לטובת שקט ורוגע, עבורם ועבור הילדים. חשוב כי הצדדים יעשו תיאום ציפיות לגבי גבולות הגזרה של בן הזוג החדש בכל הקשור לגידול הילדים.
    • לשמור על משפחתיות  – עלינו לשים לב שצד ג', הצד החדש במשפחה, לא מעורב בענייני החינוך של הילדים. בסופו של יום מי שצריך לקבל את ההחלטות הם ההורים בלבד.
    • לא לריב בפני הילדים – במסיבות בגן, אסיפות הורים או אירועים חשובים אחרים בחיי הילדים, חשוב לקחת בחשבון שהצד השני יכול להגיע עם בן או בת הזוג החדשים. במידה וזה קורה, יש לגלות על איפוק וסבלנות למצב, למען הילדים שלנו. אפשרות נוספת ומומלצת היא לסכם כי רק ההורים עצמם יגיעו לאותם אירועים על מנת למנוע ריבים מיותרים.

    וכשאין אפשרות להגיע להבנה?

    הגרוש מנהל זוגיות חדשה, ואת חוששת מהפחתת דמי מזונות עבור ילדיך? הגרוש/ה לא מקיים את זמני השהות בעקבות הסטטוס המשפחתי החדש? חושב שגרושתך מזניחה את הילדים נוכח בן זוג חדש לתמונה? חושש/חוששת שבן הזוג החדש פוגע בילדים או נוקט נגדם ביד קשה?

    ניתן לפתור את המחלוקות בצורת גישור – הליך לפתרון סכסוכים בו תצליחו לדבר על הדברים אחד עם השני ותציפו את כלל הבעיות הקיימות. ככל וגישור אינו רלוונטי, כמובן שניתן לבית משפט בתביעה מתאימה. אך לשם כך, חשוב להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום הגירושין על מנת לבדוק את האופציה המתאימה עבורכם, כמו גם את הזכויות והתנאים, שלכם ושל הילדים.

    למידע נוסף ולייעוץ דיסקרטי ללא עלות, השאירו פרטים ונחזור אליכם.

    לחצו והשאירו פרטים בטופס לתיאום פגישה עם עו"ד הילה וינטרוב

    *המידע המופיע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ו/או לכל ייעוץ מסוג שהוא וכל שימוש במידע הינו באחריות הקורא בלבד.

    form-image

    לתיאום שיחת ייעוץ ראשונית

      דילוג לתוכן