close
search
צור קשר
close

השאירו פרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם :

    רוצה לקבוע פגישה? אבל בזמן שנוח לך? בחר ביומן תאריך ושעה שנוחה לכך ופנויה ביומן שלי

    לתיאום פגישה ביומן

    הסכם שלום בית

    הסכם שלום בית – חשוב לדעת

    הסכם שלום בית הוא הסכם נפוץ כיום בעיקר במקרים שזוגות רבים מרגישים שהגיעו לצומת דרכים בעקבות משבר כזה או אחר. לא כולם יודעים, אך לא בהכרח חייבים למהר ולערוך הסכם גירושין. לא פעם קורה, שצדדים מגיעים במטרה לערוך הסכם גירושין אולם לבסוף מחליטים לתת הזדמנות נוספת וחותמים על הסכם שלום בית במטרה לנסות להישאר יחד. היתרון – שמגיעים להסכמות כשהכל טוב ולא כשיש תחושת פרידה באוויר.

    הסכם שלום בית – מה זה ומה הוא כולל?

    הסכם שלום בית הוא הסכם שמסדיר את כלל העניינים במקרה של פרידה. המטרה שלו היא לגרום לצדדים להגיע להסכמות על כלל הנושאים ועדיין להישאר יחדיו. אך אם בבוא העת מי מהצדדים יחליט להיפרד, הוא לא יצטרך לערוך הסכם גירושין שכן כלל התנאים למקרה של פרידה כבר קיימים בתוך הסכם שלום הבית. הסכם שלום בית דומה להסכם הגירושין במובן הזה שיש פרקים שלמים המדברים על מה יקרה במקרה של פרידה (כולל חלוקת רכוש- בנקים, מטלטלין, נכסים וכיוצ"ב, הסדרת הגט, וכן במקרים בהם יש ילדים גם התייחסות למזונות ילדים, חלוקת זמני שהות עימם ועוד). עם זאת ההבדל העיקרי מהסכם גירושין, הוא שיש פרק שלם המדבר על מערכת היחסים ועל האפשרות להמשיך לנסות לתת הזדמנות לזוגיות כך שרק במקרה שבו מי מהצדדים יחליט להיפרד (מכל סיבה שהיא) יכנסו לתוקף כלל תנאי ההסכם במקרה של פרידה.

    הסכם שלום בית – יתרון

    אז מדוע בכל זאת לערוך הסכם שלום בית אם נשארים ביחד? זו השאלה הנפוצה ביותר. היתרון הגדול הוא שיש לכל אחד מהצדדים וודאות מה יקרה במקרה של פרידה. לרוב, כשאחד הצדדים מחליט להיפרד או שמדובר בהחלטה משותפת יותר קשה להגיע להסכמות כי יש מאבקי אגו שלעיתים עלולים לגרום למריבות מיותרות. כאשר חותמים על הסכם שלום בית ועדיין נותנים הזדמנות לזוגיות כשהכל בטוב ובנועם יותר קל לרוב להגיע להסכמות. יש הרבה אנשים שהדבר מרגיע אותם לדעת מה יקרה במקרה של פרידה ללא תלות בגורמים חיצוניים או ערכאות משפטיות.

    הסכם שלום בית – למי מתאים?

    אפשר לומר שהסכם שלום בית מתאים לכולם. עם זאת, לרוב כשמערכת היחסים טובה רוב הזוגות לא רואים טעם בעריכת הסכם שכזה. לרוב, כשיש משבר (בעקבות שגרה/ילדים/בגידה וכו') אנשים מגיעים לקצה. האלטרנטיבה היא לא לפרק מהר, להתמודד, לדעת לסלוח ולהתקדם. זה מתאים בעיקר לאנשים שעדיין אוהבים את בן הזוג שלהם ולמרות המשבר ביחסים מעוניינים לצלוח אותו ולהישאר יחד. לתת צ'אנס אחרון לזוגיות כשיש בה וודאות מה יקרה במקרה של חלילה פרידה.

    עריכת הסכם שלום בית ע"י עורך דין גירושין

    אם חוויתם משבר ביחסים או אם אתם מעוניינים בוודאות להמשך הקשר מכל סיבה שהיא וחושבים על הסכם שלום בית, מומלץ לפנות לעו"ד גירושין מומחה בתחום על מנת שיערוך עבורכם הסכם שלום בית. עורך דין לענייני משפחה הילה וינטרוב מומחית בעריכת הסכמי שלום בית וגירושין וניתן לפנות אליה בכל שאלה.

    form-image

    לתיאום שיחת ייעוץ ראשונית

      תחומי עיסוקים נוספים

      דילוג לתוכן