close
search
צור קשר
close

השאירו פרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם :

    רוצה לקבוע פגישה? אבל בזמן שנוח לך? בחר ביומן תאריך ושעה שנוחה לכך ופנויה ביומן שלי

    לתיאום פגישה ביומן

    עורך דין ירושות

    בעוד עולמות המשפט השונים אינם נוגעים לכולנו, עולם הירושות והצוואות יגיע לפתחו של כל אדם. משכך, ההמלצה היא להיוועץ בנושא עם עורך דין ירושות, אשר יוכל להבטיח חלוקת רכוש הוגנת, בהתאם לרצונו של המנוח או של זה שעדיין בין החיים ומעוניין להבטיח את חלוקת רכושו.

    עולם הירושות והצוואות – מנת חלקו של כל אדם

    בעוד ישנם תחומי משפט רבים בהם לא יתקלו אנשים רבים במהלך חייהם, דוגמת עולם המיזוגים והרכישות, עולם הפלילים ורבים נוספים, עולה עולם משפטי אחד, בו יתקל כמעט כל אדם במהלך חייו – ירושות וצוואות.

    על אף שהסיבה אינה משמחת, יש להידרש לה במלוא הרצינות, שכן לאחר לכתו של אדם, יש להסדיר את נושאי הרכוש שהיה בבעלותו ערב פטירתו. מעבר לכך, יותר ויותר אנשים מבינים כיום כי גם כשהם בין החיים עליהם לוודא ולדאוג למי יועבר רכושם במועד שבו לא יהיו בין החיים ומשכך בוחרים הם לערוך צוואה.

    ירושה – מבוא

    בעוד צוואה נערכת על ידי מצווה, וקובעת כיצד לחלק את הרשות לאחר לכתו, במקרים בהם לא נכתבת צוואה נוצר מעין ריק. את הריק האמור משלים חוק הירושה, אשר קובע הסדר ברירת מחדל לחלוקת הרכוש.

    על פי ההסדר האמור, בעת פטירתו של אדם, ישנם שני סוגי יורשים על פי דין, הם אשתו של הנפטר וילדיו. בעוד אשתו של המנוח תזכה לקבל כמחצית מרכושו, הילדים יתחלקו ביניהם, בחלקים שווים, במחציתו השנייה ככל ואין צוואה.. עוד קובע החוק, שככל שהמנוח היה ערירי, ללא אישה וילדים, יועברו נכסיו לידי המדינה- שאותה מייצג האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים ויישמרו אצלו מספר שנים כדי לאפשר ליורשים שיתגלו בהמשך לקבל את הרכוש.

    תפקידיו של עורך דין ירושות – לטפל ביורשים או במתנגדים לצוואה

    על רקע ברירת המחדל לעיל, לאחר פטירתו של אדם, לא פעם באים יורשים נוספים, הטוענים שלהם זכאות לקבלת כספים או נכסים מעיזבונו של המנוח. מקרה אחד כזה הוא מקרה בו למנוח בן זוג, שאינו מהווה בן זוג בהתאם לדין הדתי, אלא ידוע בציבור בלבד. במקרים אלו, יהא על הידוע בציבור להוכיח כי הוא עומד במבחן הידועים בציבור בפני בית המשפט וכי נפל פגם בצוואה.

    מקרה נוסף בו יפקפקו יורשים בהסדר האמור הוא מצב בו למשל יצר המנוח צוואה בעל פה, בה הבטיח המנוח לאחד היורשים נכס מסוים, בעוד האחרים טוענים כי יש למכור את הנכס ולחלקו באופן שווה בין כולם.

    הפתרון במקרים אלו – צוואה

    כתיבת צוואה מתגלה כפתרון הנוח והיעיל ביותר לעניין זה אשר מתחקה אחר רצון המוריש. על אף שגם במקרים בהם ישנה צוואה כתובה עולים, לא פעם, סכסוכים בין היורשים, קיומה של צוואה מעיד על רצונו של המצווה בזמן אמת, ויכול ליצור פתרון לחלוקת הנכסים. אז מהי צוואה, וכיצד מבצעים אותה כהלכתה?

    צוואה – המדריך המלא

    צוואה הינה מסמך משפטי, אשר משקף את רצונו של המצווה בזמן כתיבתה. הכלל המהותי המחייב היחיד לשם תקפותה של צוואה היא כשרותו המשפטית של המצווה בעת כתיבתה. ככלל, צוואות יכללו שלושה פרמטרים עיקריים, הם זהות היורשים, חלוקת הרכוש והתניות נוספות.

    מעבר לכך, ישנן מספר המלצות עיקריות. ראשית, מומלץ לבצע חתימת צוואה בפני נוטריון או בפני עורך דין ועדים, לשם עיגון משפטי של דבריו של הכותב. בנוסף, מומלץ להגיע לחתימת הצוואה יחד עם חוות דעת רפואית, המאשררת את כשירותו של המצווה לכתוב צוואה, כך שלא ניתן יהא לתוקפה בהמשך בשל פגם בכשירות המצווה.. לבסוף, יש להקפיד על כלל הדרישות הפרוצדורליות של הצוואה, זאת לשם עיגונה באופן מוחלט.

    הילה וינטרוב עורכת דין ומגשרת – להסדרת היחסים לאחר לכתו של היקר לנו

    לאחר שסקרנו את ההסדר המצוי בחוק הירושה, וראינו את הדרך האופטימלית להבטחת חלוקת הרכוש לפי ראות עינינו, אנו מבינים יותר טוב את המסגרת בתוכה עלינו לעבוד. אולם, לשם כתיבת צוואה הולמת, והבטחת הירושה כהלכתה וכפועל יוצא הבטחת היורשים, פנו אלינו, ואנו נדאג לוודא שכל רכושכם יחולק בהתאם לרצונותיכם גם לאחר לכתכם. כמו"כ, באם אחד מקרוביכם נפטר והינכם מעוניינים לממש את הצוואה או להתנגד לה, הינכם מוזמנים לפנות אלינו על מנת לקבל את התוצאה הרצויה.

    form-image

    לתיאום שיחת ייעוץ ראשונית

      תחומי עיסוקים נוספים

      דילוג לתוכן