close
search
צור קשר
close

השאירו פרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם :

    רוצה לקבוע פגישה? אבל בזמן שנוח לך? בחר ביומן תאריך ושעה שנוחה לכך ופנויה ביומן שלי

    לתיאום פגישה ביומן

    עורך דין צוואות

    לכתו של אדם הוא אירוע מצער, אך לעיתים, על הצער גוברת אי ההסכמה בין הצדדים. בין אם אתם נדרשים לכתוב צוואה, לתוקפה או להגן עליה, עורך דין צוואות – כל מה שצריך לדעת.

    דיני המשפחה – עולם משפטי ייחודי

    עולם דיני המשפחה הוא עשיר ומגוון, וכולל נושאים רבים, בהם גירושין, הסכמי ממון ונתונים שונים הקשורים ליחסים שבינו, לבינה, לבין ילדיהם. אולם, בעוד התפיסה הרווחת היא כי עורכי דין אלו רלוונטיים רק במועד הנישואין ופירוקם, עולה מצב נוסף בו עורכי דין המתמחים בתחום דיני המשפחה רלוונטיים, הוא במות בן משפחה או כאשר הינו בין החיים ומעוניין להבטיח את רכושו לאחר.

    צוואות – דבריו האחרונים של אדם

    צוואה, על פי הגדרה, היא מסמך משפטי, בו פורט אדם את רצונו לעניין חלוקת הרכוש לאחר לכתו. אולם, לאור העובדה שמדובר באדם שעבר מן העולם, אין אפשרות לשאול לרצונו של אדם במועד הפטירה. משכך, עלולות לצוץ בעיות רבות, אשר מצריכות את השימוש בעורך דין צוואות. אז מהם המקרים בהם תיאלצו להזדעק לשירותיהם של עורכי דין מהעולם המדובר?

    עריכת צוואה – במקצועיות והגינות

    בעוד בימי קדם כתיבת צוואה הייתה פעולה השמורה לבעלי ההון, כיום פעולת כתיבת הצוואה היא נפוצה למדי לכלל האוכלוסייה. ככלל, אדם יכול לכתוב את צוואתו באופן עצמאי, ללא כל סיוע, אולם, כפי שנראה בהמשך, לכתיבה זו קיימת סכנה שכן פגמים רבים עלולים לצוץ בהמשך.

    הסיבות שבגינן יש לפנות לעורך דין צוואות

    ככלל, ישנן סיבות רבות בגינן ירצו היורשים או צדדים שלישיים לתקוף את הצוואה. משכך, יש לעמוד על כתיבת צוואה בהתאם לכל הכללים הנדרשים.

    ראשית, חשוב לציין, כי ניתן לכתוב צוואה באופן עצמאי בכתב יד, או לערוך צוואה בפני נוטריון, או לחלופין לחתום על צוואה בפני עדים (כדי להוריד את הסיכון בתקיפת הצוואה בהמשך). במקרה שכזה, יש להקפיד על כתיבת הצוואה בפני שני עדים. כך, תוכל הצוואה לקבל הגנה מטעם מקור שלישי, אשר שמע את דברי המצווה ומהווה אסמכתא לאמינותם. כמו"כ, עורך הדין שערך את הצוואה ישמור אותה במשרדו יחד עם המסמכים הנלווים תרשומות וכיוצ"ב.. כמו כן, יש להקפיד שככל שהצוואה כתובה בכתב, היא תהא כתובה בכללותה בכתב ידו של המצווה, וכן שתכלול את זהות היורשים, הוראות החלוקה והתניות שונות.

    התנגדות לקיום צוואה

    לא פעם, לאחר לכתו של אדם קרוב, אנו נגלה כי צוואתו אינה הולמת את עקרונות הראוי וההוגן. במקרים אלו, חשוב שתדעו כי צוואה אינה מוגמרת, וניתן להביא לביטולן ופסילתן של צוואות, ככל שיש לכך טעם. כמו"כ, במקרים מסוימים ישנם אנשים שמתנגדים לצוואה רק מאחר ולא זכו להיכלל בה, או כי אינם מסכימים לתוכן הצוואה. ככלל, לכל אדם יש זכות להגיש התנגדות לצוואה ומשכך גם עולה הצורך להגן על המצווה בעת עריכת הצוואה ולהביא לידי כך שהיורשים שבצוואה יקבלו את חלקם בהתאם לכללי הצדק ולנסיבות העניין.

    אז איך מתנגדים לצוואה בפועל?

    הדרך הראשונה להתנגד לקיום צואה הינה פקפוק בגמירות דעתו, או במילים אחרות, בצלילותו של כותב הצוואה במועד כתיבתה. הטענה העיקרית לעניין זה היא היעדר כשרות של כותב הצוואה במועד הכתיבה, וכן השפעה שאינה הוגנת על הכותב בעריכתה. מעבר לכך, ניתן לתקוף פגמים פרוצדורליים בצוואה, טענה שמתגלה כאפקטיבית למדי.

    הגנה על צוואה

    בניגוד למצב שתואר לעיל, במקרה זה הלקוחות מעוניינים להגן על הצוואה הכתובה, ולקיימה כפי שנכתבה. אולם, בניגוד למצב לעיל, אשר חל בעיקר לאחר לכתו של המצווה, הליך זה יכול להתרחש בטרם פטירתו של בן המשפחה.

    הדרכים להגן על צוואה – בטרם לכתו של המוריש

    ראשית, בטרם פטירתו של כותב הצוואה, יש לוודא כי ננקטו כלל הפעולות הנדרשות לצמצום האפשרות לתקיפת הצוואה בערכאות משפטיות. בין היתר, ניתן להוסיף לצוואה הוראה השוללת זכות להתנגד לקיום הצוואה, תוך שלילת זכאותו של המתנגד, הסרטת צוואה, צירוף חוות דעת רפואית המאשררת את כשירותו של כותב הצוואה ועוד.

    הילה וינטרוב, עורכת דין ומגשרת – גם לענייני צוואות

    ככל שאתם מעוניינים ליצור צוואה אשר תהא תקפה במלוא מובן המילה, או לחילופין, אתם מעוניינים לתקוף או להגן על צוואה, פנו אלינו משרד עורך דין לעניני משפחה הילה וינטרוב ואנו נדאג לספק לכם את צרכיכם על הצד הטוב ביותר.

    form-image

    לתיאום שיחת ייעוץ ראשונית

      תחומי עיסוקים נוספים

      דילוג לתוכן