close
search
צור קשר
close

השאירו פרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם :

    רוצה לקבוע פגישה? אבל בזמן שנוח לך? בחר ביומן תאריך ושעה שנוחה לכך ופנויה ביומן שלי

    לתיאום פגישה ביומן

    חלוקת רכוש בגירושין

    במסגרת חלוקת רכוש בגירושין, מומלץ להגיע להבנות – וכך לייעל את ההליך כראוי וברוח טובה. אכן, לאורך השנים האחרונות הסטטיסטיקה מציגה תמונת מצב עגומה כאשר זוגות נשואים רבים בוחרים להפריד כוחות – ולפרק את החבילה. עם זאת, לאורכה של הזוגיות נצבר רכוש רב וזו אחת הסיבות בגינן אנשים רבים חוששים לפתוח בהליך גירושין, נוכח החשש לאבד רכוש שנצבר. כיצד ניתן להגיע אל עמק השווה ולחלק את הרכוש? כיצד אבטיח את זכויותיי בעת פרידה? לשם כך, אתם מוזמנים לפנות אל עו"ד ומגשרת הילה וינטרוב. מומחית זו עוסקת בתחום דיני המשפחה. החל מנושאי משמורת, מזונות, רכוש, פירוק שיתוף, אבהות ועד הסכמי ממון, הסכמי גירושין והסכמי שלום בית – תקבלו מענה מקצועי ואישי.

    חלוקת רכוש בגירושין: להגיע לפשרה

    לאורך השנים, אנו מתמודדים עם מגוון קשיים ואתגרים – כאשר הליך גירושין הוא ללא ספק אחד מהם. אכן, מדובר בהתמודדות לא פשוטה כלל וכלל כאשר האהבה שפעם הייתה הופכת כעת לאיבה עצומה. בהליך גירושין אנו רואים לא פעם כי לעיתים האדם שהיה הקרוב אליך ביותר הופך להיות אויבך. במקביל, על בני הזוג המעוניינים להתגרש לבצע מספר פעולות קרות ומנוכרות – אך הכרחיות לשם סיום הפרק הנוכחי בחייהם ותחילתו של אחד חדש. אחת מהפעולות הנדרשות הינה חלוקת רכוש בגירושין.

    בהתאם לחוק יחסי ממון, אופן חלוקת הרכוש בעת הליך הגירושין יתבצע שווה בשווה למעט חריגים (כמו הסכם ממון, ירושות ומתנות, כספים שהתקבלו כתוצאה מתאונות דרכים וכויוצ"ב). קיימת הבחנה בין רכוש משותף הנצבר על ידי בני הזוג לאורך שנות הזוגיות לבין רכוש הנצבר לפני תחילתה של הזוגיות. וזאת, לצד רכוש אשר עבר בירושה. במקביל, נדגיש כי במקרים רבים מצב זה יכול להיות סבוך ופתלתל למדי ואינו חד משמעי. בשל כך, רצוי לפנות אל עורך דין המתמחה בענייני משפחה. כך למשל, דירה שנרכשה ע"י אחד הצדדים בטרם נישאו. המצב אינו חד משמעי. ככל והצדדים ניהלו מערכת יחסים מספר רב של שנים, התגוררו בדירה משך שנים, שיפצו אותה, השביחו אותה וכו' כך ייטה בית משפט לקבוע, כי הצד האחר זכאי למחצית הדירה (אף אם היא נרכשה בטרם נישאו הצדדים) וזאת כל עוד אין הסכם ממון. כמובן כל מקרה לגופו, וישנם מספר פרמטרים שבית משפט בוחן אולם מדובר בדוג' אחת הממחישה את החשיבות בעריכת הסכם ממון, בעיקר, אך לא רק אם יש בידי מי מהצדדים נכסי נדל"ן בטרם הנישואים.

    עו"ד הילה וינטרוב, מומחית בתחום דיני המשפחה והגירושין תסייע לכם גם במקרים בהם לא נחתם הסכם ממון טרם החתונה. בהיעדרו של הסכם זה, על עורך הדין לסייע בעת חלוקת הרכוש כראוי. מתקשים להגיע לפשרה? ליווי משפטי ומקצועי זה יאפשר לכם לפנות אל הערכאות השונות – ולהתקדם קדימה בבטחון עד למתן פסק דין סופי.

    חלוקת רכוש  בגירושין – לקבל את הסיוע הדרוש

    הליך הגירושין הוא איננו הליך פשוט; להיפך. חלוקת רכוש היא אחת הדוגמאות הבולטות ביותר לעניינים אשר יש עליהם מחלוקות רבות בזמן הפרידה. זקוקים לסיוע בנושא זה? כל שעליכם לעשות הוא ליצור קשר.

    במסגרת הליך גירושין חלוקת רכוש הינו שלב בלתי נמנע ואף הכרחי. בתיקים רבים הרכוש נמצא במרכז הסכסוך. במילים אחרות, כדי שניתן יהיה לקבל חזרה את השליטה על הכספים והנדל"ן שצברתם לאורך השנים. כדי להגיע לפשרה הרצויה כמו גם לשמור על רוח טובה לאורך יישוב המחלוקות וכן כאשר הנכם נדרשים לנהל מאבק כדי לקבל את רכושכם, מומחית זו תייעץ ותלווה אתכם שלב אחר שלב במקצועיות הדרושה, תוך בניית אסטרטגיה בתיק שתבטיח את זכויותיכם בבוא העת.

    גירושין חלוקת רכוש

    גירושין חלוקת רכוש, יכולים להפוך לנקודת מפנה לפרק חדש ומוצלח בחיים, אבל גם חוויה טראומתית וכזו שמותירה את אחד הצדדים במצוקה משמעותית, לרבות קשיים כלכליים של ממש. בהתאם, בכל הסכם גירושין סעיפי חלוקת רכוש הינם סעיפים מרכזיים, וכדאי מאוד להקפיד על עריכתם כך שישקפו באופן מדויק את האינטרסים שלכם. עוד כדאי לדעת שהחוק הרלוונטי, חוק יחסי ממון, והתיקונים השונים שנוספו לו מאז חוקק ב-1973, כולל קריטריונים רבים ועל כן ההמלצה היא להיעזר בעורכת דין עם ניסיון בנושא ספציפי זה. עו"ד הילה וינטרוב כבר סייעה ללקוחות רבים להגן על רכושם שצברו במשך שנות הנישואים לאחר פירוק התא המשפחתי וכך אפשרה להם לפתוח פרק חדש בחיים בצורה האופטימלית עבורם.

    גירושין חלוקת רכוש – כיצד מתבצעת חלוקת רכוש במסגרת הליך גירושין?

    • חזקת השיתוף – חלה על זוגות שנישאו לפני 1974 וכן על זוגות שהינם "ידועים בציבור". בהיעדר הסכם ממון, קיימת חזקת השיתוף, חזקה הניתנת לסתירה. לפי כלל זה, גם אם רכוש מסוים רשום רק על שם אחד מבני הזוג עדיין תחול עליו חזקת השיתוף (ככל והוכח כי בין הצדדים אכן התקיים שיתוף) ויש לחלקו שווה בשווה בין הצדדים. בין השאר חזקת השיתוף יכולה לחול על נכסי נדל"ן, כלי רכב, נכסים עסקיים, חסכונות לרבות אלה הפנסיוניים, ניירות ערך, אופציות למניות ועוד. לכן גירושין חלוקת רכוש הוא חלק משמעותי מהתהליך.
    • חוק יחסי ממון – כאשר מדובר בזוגות שנישאו לאחר 1.1.74 חל עליהם חוק יחסי ממון הקובע באופן כללי כי כל רכוש שצברו הצדדים בתק' החיים המשותפים (החל ממועד הנישואים ועד מועד הקרע) יתחלק ביניהם בחלקים שווים (ככל ואין הסכם ממון) ולמעט חריגים כמו ירושות/מתנות, פיצויים בגין תאונות דרכים, הברחות רכוש וכיוצ"ב.
    • חובות – בדומה לנכסים החיוביים, גם על נכסים שליליים, כלומר חובות שנובעים מקיומו של התא המשפחתי, יכולה במקרים מסוימים לחול חזקת השיתוף.
    • מועד הקרע – נכסים שצבר אחד משני בני הזוג לאחר מועד הפרידה יישארו ברשותו בלבד במרבית המקרים. בהתאם יש חשיבות רבה לקביעת מועד זה (זה יכול להיות מועד הפרידה בפועל כשאחד מהצדדים עזב את הבית וזה יכול להיות מועד פתיחת הליך יישוב סכסוך וכיוצ"ב. יחד עם זאת ייתכן מצב שבו נכסים עתידיים יחולקו גם הם שווה בשווה – למשל תגמולים על בסיס קניין רוחני שנוצר בזמן שבני הזוג חיו ביחד.
    • נסיבות מיוחדות – כגון אלימות במשפחה, פערים משמעותיים בכושר ההשתכרות, ניסיון להבריח רכוש או סרבנות גט – עשויות להשפיע על אופן חלוקת הרכוש כך שהרכוש לא יתחלק באופן שווה אלא ביחס אחר.

    עורכי דין גירושין חלוקת רכוש – בקיאות מקצועית ונחישות חסרת פשרות

    הרגישות הרבה בנושא מחייבת קבלת עזרה ממומחה בתחום. עו"ד הילה וינטרוב כבר הבטיחה כאמור במקרים רבים של גירושין, חלוקת רכוש אופטימלית עבור לקוחותיה. השירות של עו"ד וינטרוב, שצברה ניסיון רב של שנים בתחום המעמד האישי, מתאפיין הן בבקיאות מקצועית מעמיקה והן בנחישות חסרת פשרות. כמו כן היא מקפידה על יחס אישי לכל לקוח ולכל לקוחה וזמינות גבוהה בתקופה הרגישה עד להסדרת חלוקת הרכוש.

    חלוקת נכסים בגירושין

    חלוקת נכסים בגירושין

    כולנו עובדים קשה, ואפילו קשה מאוד, על-מנת לצבור נכסים מסוגים שונים – דירה, רכב, רהיטים, מכשירי חשמל וגם חסכונות ועוד. לקראת פירוק תא משפחתי עולה באופן טבעי השאלה מה יעלה בגורל כל הרכוש שבבעלות שני בני הזוג, בנפרד וביחד. חשוב להדגיש כי חלוקת רכוש בגירושין הינה סוגיה רגישה מאוד, ובלא מעט מקרים היא מייצרת קונפליקטים קשים. עו"ד הילה וינטרוב תסייע לכם למצות את הזכויות שלכם, לרבות מקרים שבהם הצד השני מנסה להסתיר נכסים יקרי ערך.

    כיצד נקבע אופן חלוקת רכוש בגירושין?

    • חוק יחסי ממון בין בני זוג – הבסיס לקביעת אופן חלוקת רכוש בגירושין הוא חוק יחסי ממון בין בני זוג שנחקק ב-1973 (ומאז כמובן עודכן מספר פעמים). העיקרון המרכזי בחוק זה הוא איזון משאבים, ולפיו כל הרכוש שצברו שני הצדדים במהלך החיים המשותפים, כולל נכסים הרשומים רק על שם אחד מהם, שייך לשניהם ולכן יש לחלקו שווה בשווה. כלל זה חל על נדל"ן, כלי רכב, כספים שמצויים בחשבונות בנק וגם בחסכונות (כולל החיסכון הפנסיוני) או תיקי השקעות, רהיטים, נכסים עסקיים ועוד. בחלק מהמקרים גם נכסים שהיו ברשות אחד הצדדים עוד לפני החתונה עשויים להיחשב כנכסים משותפים ולהיכלל בהסדר איזון המשאבים.
    • הסכם ממון – כשבני זוג חותמים על הסכם ממון – בין אם לפני הנישואין ובין אם לאחר החתונה – והוא מקבל תוקף רשמי, בית המשפט יתייחס אליו ולא אל לשון החוק הכללית. בהתאם סעיפי הסכם הממון הם אלה שיקבעו כיצד יחולק הרכוש לאחר הגירושין.

    חלוקת רכוש בעת גירושין – מאבק נחוש למען האינטרסים שלכם

    חלוקת רכוש בגירושין, משפיעה במידה ניכרת על החיים לאחר הפרידה ובפרט על רמת החיים הכלכלית (שכמובן הכרחית על-מנת ליצור פרק חדש וחיובי). בהתאם כדאי מאוד להגן על הרכוש שצברתם ולבצע חלוקה שתשקף את כל האינטרסים שלכם ותעניק לכם את הרכוש שמגיע לכם – ועוד יותר מומלץ לעשות זאת בעזרת היכולות המקצועיות והניסיון הרב של עו"ד הילה וינטרוב. תחום המומחיות של עו"ד וינטרוב, הוא מעמד אישי ובפרט גירושין וכמו כן היא מגשרת גירושין. היא רותמת את הבקיאות המקצועית שלה וגם את הנחישות שמאפיינת אותה לטובת כל תיק וכל לקוח או לקוחה, והתוצאות בהתאם.

    עורך דין חלוקת רכוש

    לאורך הליך הגירושין, יהיה עליכם לדון באופן חלוקת הרכוש. מדובר באתגר של ממש; קושי אשר יכול להוביל לוויכוחים סוערים. לשם כך, וכדי להימנע ככל הניתן ממחלוקות, על עורך הדין לסייע לכם בכך. מהם הנכסים שרכשו בני הזוג בטרם הנישואין? האם התקבלו נכסים או מתנות אחרות לאורך שנות הנישואין? על שאלות אלו ואחרות יש לתת את המענה המקיף ביותר.

    עורך דין חלוקת רכוש

    form-image

    לתיאום שיחת ייעוץ ראשונית

      תחומי עיסוקים נוספים

      דילוג לתוכן